Varis Tedavisi

– Varis nedir?
• Ana damarlardaki kapakçıkların yetersizliğine bağlı gelişen damarların genişlemesidir, mavi mor, kabarık ve bükülmüş şekilde görülürler, vücudun her yerinde görülebilmektedir; fakat ayaklarda daha sıktır.
• Varislerin çoğunluğu ilerleyici özellikte olup ülser ve yaralar geliştirmektedir. Bu nedenle varisler sadece görsel bir hastalık olmayıp, büyük sorunlar oluşturabilen patolojilerdir.
• Kadınlarda daha sık görülmekte olup, yaşla sıklığı artar
– Varisten korunma yolları nelerdir?
• “ Egzersiz yapmak, kilo vermek, uzun süre ayakta kalmamak, kabızlıktan korunmak, ayaklara soğuk suyla duş yaptırmak, uzun süre oturmamak, bol kıyafetler giymek” varis oluşumunu engellemektedir.
– Semptomlar nelerdir?
– Ayaklarda ağırlık hissi, ayakta kalmayla artan ağrı, kaşıntı ve şişlik
– Bacaklarda şekilsiz şiş damarlar.
– İlerlemiş olgularda ayakta yara ve ülserler

– Tanı konması için neler yapılmalıdır?
– Varisli damarların teşhisi için hastanın muayenesi önemlidir. Bunun içinde tam fizik muayene yapılması gerekmektedir.
– Varise neden olan damar içi kapakçıkların yetersizliğinin saptanması için Doppler ultrason bakılması önemlidir.
– Varis çorabı ne işe yarar?
– Varis çorabı giymek varis tedavisinin ilk basamağıdır. Ayağı sıkarak kan akımının kalbe dönüşünü hızlandırır. Hastaların şikayetlerini geriletir.

– Varis tedavisi nasıl yapılır?
– Varisli damarlar her zaman tedavi gerektirmez. Şikayete yol açan varisler de tedavi gerekir.
– Tedavide 2 tür plan vardır.
– Birincisi; Sebebin ortadan kaldırılması; yani varise neden olan ana damarın kapatılması (rf ablasyon, lazer Ablasyon, yapıştırma tedavisi ve cerrahi tedaviler
– İkincisi; Oluşan varislerin tedavisi( skleroterapi )
– Sebebe yönelik tedaviler-kaçak olan damarların tıkanması
– Termal ablasyon(radyofrekans, lazer)
– Problemli damarı tıkamak için ısı ve radyofrekans dalgaları kullanılır. Problemli damarlar tıkanır. Kan artık sağlam damara yönlenir.
– Anestezili yada anestezisiz yapılabilir.
– İşlem sonrası bir hafta varis çorabı giyilmelidir
– Yapıştırma tedavileri; damar içine verilen tıbbi yapıştırıcılarla tıkanma işlemidir.
– Cerrahi tedaviler
– Problemli damarların çıkarılmasına dayanır.
– Oluşan Varislerin tedavisi
– Skleroterapi
– Görünür hale gelen damarların(kılcal, ortaboy ve büyük varisler) kapatılması için yapılır. Bunun için bu damarların içine ince iğnelerle girilerek köpük sıkılır.
– Tedavinin yanıtını bir kaç haftada görülmektedir.
– Skleroterapide anestezi gerekmez.